Eğitim – Öğretim Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Anıl OĞUZCAN
GÖREV TANIMI
Dekan ve Dekan Yardımcılarına bağlı olarak çalışır,
Eğitim ve Öğretim işlerine dair tüm iş ve işlemlerin takibini yapar,
Eğitim ve Öğretim işlerine dair öneriler geliştirmeye çalışır,
İhtiyaca göre müfredat tasarlar,
Öğrenci başarısını ölçer ve etkili öğretim yöntemlerini teşvik eder,
Eğitim ihtiyaçlarını belirler, ekip ve bireyler için gelişim planlarını haritalar,
Eğitim programı verimliliğini özetleyen istatistiksel raporlar hazırlar,
Dekan adına iş bölümü, çalışma düzeni ve hizmet içi eğitim gibi organizasyonların takibini yapar,
Yetkilerini, Dekanlığa karşı sorumlu olarak genel yönetim ilkelerine ve yönetmelik hükümlerine göre kullanır.
GÖREV VE SORUMLULUKLAR
Görev yetki ve sorumlulukları; öğretimde kalite, öğrenme ortamının yeterliliği ve öğrenme kazanımlarının arttırılması,
Eğitim programlarının, ulusal ve uluslararası alanda değişen koşullara uyum sağlayacak güncellemelerinin yapılması, planlanan strateji ve politikalara ulaşmada başarı göstergelerinin oluşturulması, izlenmesi ve bunların raporlanması,
Öğretme ve öğrenme yöntemlerinin geliştirilmesi konularında teşvik edici düzenleme ve eylemlerin gerçekleştirilmesi ve öğrenci merkezli öğretme konusunda stratejilerin belirlenmesi ve bunların uygulamaya yansıtılması,
Uygulanan öğretme ve öğrenme yöntemlerinin etkinliğinin izlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlanması öğrenci, akademik personel ve dış paydaş geri bildirilmelerinin alınması,
Program ve/veya mezun yeterliliklerini izleme, değerlendirme ve raporlamalarının yapılması,
Program yeterliliğine dayalı ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin geliştirilmesi,
Program Güncelleme ve Dış paydaş çalışmalarında danışmanlık yapılması,
Birimlerin bölüm/programlarına ait müfredat ve ders planlarının Türkiye Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi (TYYÇ) kapsamında oluşturulmasına yönelik çalışmaların yapılması,
Müfredat iyileştirme çalışmaları, müfredat planları ve ders izlence formlarının hazırlanmasının sağlanması,
Öğrenci iş yüküne dayalı ders tasarımının sağlanması konusunda yöntemlerin belirlenmesi,
Programların ders dağılımı dengesinin uygunluğu ve iyileştirilmesi için gerekli çalışmaların yapılması,
Ders kazanımlarının program çıktıları ile uygunluğunun değerlendirilmesi,
Güz ve Bahar yarıyıllarında, her dönemde iki kere; dönem planlaması ve dönem kapanışı olmak üzere toplanması, Koordinatörlük faaliyetlerinin akademik takvim başlangıcından önce planlanması ve dönem faaliyetlerinin Dekanlığa raporla sunulması.