Fakültemizde “Markam Giresun” Zirvesi

22 Aralık 2025 Pazartesi

Giresun ve Tirebolu’da faaliyet gösteren markaların markalaşma ve dijitalleşme süreçlerinin ele alındığı “Markam Giresun” Giresun Marka Zirvesi 2025, Giresun Üniversitesi Tirebolu İletişim Fakültesi ev sahipliğinde düzenlendi.

Tirebolu İletişim Fakültesi öğrencileri Buse Okçu, Nergis Melek Akar ve Busegül Mürteza tarafından Etkinlik Yönetimi ve Organizasyon dersi kapsamında Dr. Öğr. Üyesi Anıl Uğur Oğuzcan'ın danışmanlığında organize edilen etkinlik, Giresun Ticaret ve Sanayi Odası'yla yapılan iş birliğiyle  Prof. Dr. Taner Karahasanoğlu Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Etkinlikte; Marko Medya Kurucusu Yunus Türk, Erimez Kardağ Sorumlu Müdürü Enes Eser, AFTA Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf Tozlu, Doğal Dükkan Yönetim Kurulu Başkanı Şevket Alaaeddinoğlu, Gaffaro Fındık Yönetim Kurulu Başkanı Halil Ak, Yavuzkan Hazel Fındık Sürdürülebilirlik Departmanı Proje Yöneticisi Elif Karataş ve Altun Gıda'nın kurucusu Halil İbrahim Paltun konuşmacı olarak yer aldı.

Saat 09.30’da başlayan programa ilçe protokolü, akademisyenler ve öğrenciler katıldı. Yerel markaların ulusal pazardaki konumlanma süreçleri ve dijital dönüşüm başlıklarının ele alındığı zirvenin açılış konuşmalarını Giresun Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Güven Özdem ile Tirebolu İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Yağbasan yaptı. Sektör ve akademi iş birliğine vurgu yapan Prof. Dr. Güven Özdem bu tür etkinliklerin üniversite ve şehir bütünleşmesi açısından önemli olduğunu belirtti. Prof. Dr. Mustafa Yağbasan etkinliğin düzenlenmesinde emeği  geçenlere teşekkür ederek sektör ve akademinin iş birliğinin faydalarına değindi. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Prof. Dr. Murat Güreşçi ise zirvenin amacına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Prof. Dr. Murat Güreşçi konuşmasında: “Bir şehir markalarıyla hatırlanır, bir marka ise hikâyesiyle yaşar. Üniversiteler bu hikâyeleri duyduğu ve kayıt altına aldığı sürece anlamlıdır. Bugün burada kurulan bağın, yarının markalarına ve şehir hafızasına katkı sunmasını diliyorum” ifadelerini kullandı.

Marko Medya Reklam ve Tanıtım Hizmetleri Kurucusu Yunus Türk, "Yerel Markaların Konumlandırılması ve Dijital Dünyadaki Yolculuğu: Marko Medya Perspektifi" başlıklı konuşmasında kurumun ‘Kalıcı olan tecrübe ve güven’ sloganına dikkat çekerek ticari hayatta güvenin belirleyici rol oynadığını ifade etti. Konuşmasının ardından kendisine, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Güven Özdem tarafından plaket takdim edildi.

Erimez Kardağ Doğal Kaynak Suyu Sorumlu Müdürü Enes Eser, "Bölgesel Kaynaklardan Marka Değerine: Erimez Kardağ’ın Doğal Ürün Markalaştırma Stratejisi" adlı sunumunda markanın gelişim sürecini ve iletişimin bu süreçteki rolünü anlattı. Yerel değerlerin doğru bir hikâye ile ulusal ve uluslararası pazarlara taşınabileceğini belirten Eser’e plaketi, Tirebolu Belediye Başkan Yardımcısı Atilla Aydın tarafından takdim edildi.

AFTA Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf Tozlu, "Sıfırdan Marka Olmak: Bir Marketten Ekosisteme" başlıklı konuşmasında itibar yönetiminin markalaşmadaki önemine değinerek, müşteriyle empati kurmanın ve kalite algısını güçlü tutmanın başarıyı beraberinde getirdiğini ifade etti. Tozlu’ya plaketini Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Genel Sekreteri Şükrü Cebeci sundu.

Öğleden sonraki oturumda konuşan Doğal Dükkan Yönetim Kurulu Başkanı Şevket Alaaeddinoğlu, "Yöresel Ürünlerde Güven, Doğallık ve Marka Sadakati: Doğal Dükkan’ın Markalaşma Stratejisi" başlıklı konuşmasında girişimcilik yolculuğunu ve gastronominin markalaşmadaki rolünü anlattı. Sosyal medya, e-ticaret ve dijital içeriklerle marka bilinirliğini artırdıklarını belirten Alaaeddinoğlu’na plaketini Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Üyesi Yunus Türk verdi.

Gaffaro Fındık Yönetim Kurulu Başkanı Halil Ak, "Global Pazarda Giresun Fındığı: Gaffaro’nun Marka Yolculuğu" isimli sunumunda algı yönetimi ve iletişim disiplininin markalar için stratejik bir gereklilik olduğuna dikkat çeken Ak’a, Prof. Dr. Serpil Karlıdağ tarafından plaket takdim edildi.

Etkinlikte, 92 yıllık geçmişe sahip Yavuzkan Hazel Fındık markasını temsilen yer alan Sürdürülebilirlik Departmanı Sosyal Proje Uzmanı Elif Karataş, "Fındık ve Tarım Ekosisteminde Sürdürülebilirlik Odaklı Marka Yönetimi" başlıklı konuşmasında firmanın konvansiyonel, organik ve RFA sertifikalı fındık ihracatı yaptığını belirterek; sürdürülebilirlik, insan hakları ve sosyal sorumluluk alanlarında yürüttükleri çalışmalara değindi.

Zirvenin son konuşmacısı Altun Gıda firma sahibi Halil İbrahim Paltun oldu. “Yerel Üründen Ulusal Markaya: Altun Gıda’nın Lezzet ve Güven Odaklı Marka Hikâyesi”  başlıklı sunumunda “Fındıkta altın marka” sloganıyla faaliyet gösterdiklerini belirten Paltun, yöresel ürünlerin markalaşmasının önemine dikkat çekti. Paltun’a plaketini, etkinliğin koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Anıl Uğur Oğuzcan takdim etti.

'Markam Giresun 2025' Marka Zirvesi, Giresun’un marka potansiyelinin ele alındığı ve genç iletişimcilerle sektör temsilcilerini bir araya getiren bir etkinlik olarak tamamlandı.

Muhabirler: Ebru Aktepe - Eylem Yaren Güney - Esma Sarı

Foto-muhabirler: Süleyman Efe Sağlam - Furkan Karakaş